بهترین دکتر گوش، حلق و بینی – بهترین متخصص گوش، حلق و بینی

-متخصص-گوش،-حلق-و-بینی.jpg

همه ما میدانیم که گوش و حلق و بینی جزء حساس‌ترین بخش‌های بدن ما هستند و اولین اقدامی که ما بایستی در برابر اعضا حیاتی خود داشته باشیم محافظت از آنان در مقابل خطرات احتمالی است. باوجود مراقبت‌های که همه تا حد زیادی دارند، درهرصورت امکان دارد گوش و حلق و بینی در اثر عوامل مختلفی با بیماری‌ها و مشکلات مختلفی مواجه شوند. در طول چند دهه اخیر، خوشبختانه شاهد فعالیت و ظهور پزشکانی هستیم که درزمینهٔ گوش و حلق و بینی تخصص و مهارت زیادی دارند؛ این تخصص بر روی درمان بیماری‌های ناحیه گوش، حلق و بینی تمرکز دارد. همه شما حتما برای یک‌بار هم که شده، با این سوال مواجه شده‌اید که بهترین متخصص در حوزه گوش کیست؟ و یا ویژگی‌هایی بهترین متخصص گوش  چیست؟

در این بخش می‌خواهیم مهم‌ترین ویژگی‌های که یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی باید داشته باشد را مطرح کرده و به شما بازگو کنیم که در انتخاب پزشک چه نکاتی را باید رعایت کنید.
 

معرفی بهترین پزشک گوش،حلق و بینی کشور

 

متخصص گوش، حلق و بینی کیست؟

شاید برایتان پیش آمده باشد که دچار بیماری‌های در سر و گردن شده باشید؛ در این حالت شاید اغلب شما به یک پزشک عمومی مراجعه می‌نماید تا علت را جویا شوید ولی توسط پزشک عمومی به پزشک دیگری به نام دکتر گوش و حلق و بینی یا Otorhinolaryngologist ارجاع داده می‌شوید. گفتنی است که پزشکان تا پیش از قرن نوزده اطلاع نداشتند که توسط یک سیستم لوله‌ای، گوش، بینی و گلو به هم متصل هستند. هنگامی‌که این مسئله با ابزارها و تجهیزات دقیق، مشخص شد، در پزشکی تخصص تازه‌ای به نام تخصص گوش و حلق و بینی پدید آمد.

توسط این متخصصان تعداد زیادی از بیماری‌های مربوط به گوش، بینی و گلو را تشخیص داده شده و درمان می‌شوند. در ادامه این مقاله از سایت ایران اتولوژی همچنان همراه ما باشید تا شما را با نکات مربوط به این تخصص بیشتر آشنا کرده و موارد مرتبط به آن را بیان نماییم.

تخصص گوش، حلق و بینی

تخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سرو گردن، یکی از تخصص‌های مهم دستیاری پزشکی است که با راه هوایی و تنفس انسان ارتباط بسیار نزدیکی دارد. بسیاری از پزشکان با رتبه‌های بالا، چه در ایران و چه در آمریکا همه‌ساله در آزمون ورودی رزیدنتی یا دستیاری پزشکی، درخواست ورود به رزیدنتی و تخصص گوش و حلق و بینی را دارند.
 


 

سال‌های متمادی در دانشگاه و بیرون آن، توسط پزشک گوش و حلق و بینی در طبابت برای مردم، ارتباطات راه هوایی و بویایی و شنوایی و چشایی و زیبایی سروصورت و بینی بررسی می‌شود. همچنین متخصص گوش و حلق و بینی عهده‌دار درمان پولیپ‌های بینی و ضایعات حنجره و تومورهای سرو گردن نیز می‌باشد. افرادی که بالاترین نمرات را در آزمون ورودی تخصص به دست می‌آورند، به دشواری در دستیاری گوش و حلق و بینی، وارد می‌شوند. ناگفته نماند که یکی از لوکس‌ترین تخصص‌های پزشکی، این تخصص و فوق تخصص است.

تحصیلات متخصص گوش و حلق و بینی

متخصص گوش حلق و بینی به آن دسته از پزشکانی گفته می‌شود که بعد از گذراندن دوره هفت‌ساله و اخذ دکترای عمومی خود، درزمینهٔ تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به گوش و حلق و بینی فعالت می‌کنند. این متخصصان به پزشک ENT نیز معروف می‌باشند؛ و هم درزمینهٔ پزشکی و هم درزمینهٔ جراحی آموزش دیده‌اند.
 

 

سواد و دانش درزمینهٔ رشته تحصیلی‌ای که پزشک در آن آموزش‌دیده، از مهم‌ترین معیارهایی است که می‌توانیم با توجه به آن تخصص و مهارت پزشک گوش و حلق و بینی را بسنجیم.

تمرکز رشته‌ی گوش، حلق و بینی بر چه حوزه‌هایی است؟

در هفت حوزه‌ی متفاوت، رشته‌ی گوش، حلق و بینی تمرکز دارد. توسط برخی متخصصان برای تخصص یافتن در یکی از این هفت حوزه، مطالعاتی اضافی انجام می‌شود و آن‌ها به این تخصص، خدماتشان را محدود می‌کنند.

این هفت حوزه به شرح زیرند:

  • درمان آلرژی‌ها با استفاده از ایمونوتراپی، داروها و دوری کردن از محرک‌ها
  • انجام دادن جراحی بر روی گردن، صورت یا گوش برای اهداف عملکردی، زیبایی یا بازسازی
  • برداشتن یا درمان تومورهای گردن و سر
  • مدیریت کردن اختلالات حلق
  • درمان کردن مشکلات گوش، مثل تومورها، عفونت‌ها و اختلالات مسیر عصبی مؤثر بر تعادل و شنوایی
  • درمان کردن بیماری‌های گوش، حلق و بینی در کودکان مثل تأخیر در رشد و ناهنجاری‎های مادرزادی

مدیریت اختلالات سینوس‌ها و بینی

 مراحل اخذ تخصص ENT چیست؟

  • جهت اخذ مدرک پزشکی عمومی ۷ سال تحصیل و پس‌ازآن گذراندن دو سال طرح پزشکی دوره عمومی
  • تحصیل به مدت 4 سال در رشته تخصصی گوش حلق بینی و جراحی سر و گردن و سپس انجام دو سال طرح پزشکی دوره تخصصی
  • جهت اخذ مدرک فوق تخصصی یا فلوشیپ ۲ سال تحصیل و آموزش

اگر بخواهیم یک پزشک، با سابقه و مدارک تحصیلی درخشان به شما معرفی کنیم دکتر فرامرز معماری یکی از آن‌هاست. مدارک تحصیلی این پزشک حاذق در زیر آورده شده است:

  • فوق تخصص اتولوژی نورواتولوژی (جراحی گوش و قاعده جمجمه) از دانشگاه میامی فلوریدا آمریکا
  • فلوشیپ فوق تخصصی گوش و حلق و بینی از دانشگاه گلاسکو اسکاتلند
  • بورد تخصصی گوش و حلق و بینی از دانشگاه میامی فلوریدا
  • رتبه اول بورد تخصصی گوش و حلق و بینی در ایران

 

 

زمینه‌های که در آن‌ها متخصصان گوش حلق و بینی می‌توانند فوق تخصص اخذ کنند

برای گرفتن فوق تخصص، اکثر پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی، اقدام می‌کنند. حیطه‌های فوق تخصص و توضیحات هر کدام شامل موارد زیر می‌شود:

1.اوتولوژی

تشخیص و درمان بیماری، عفونت و آسیب‌های گوش‌ برای بهبود یافتن تعادل و شنوایی. جراحی کاشت حلزون در زیر مجموعه این تخصص است که در آن عصب شنوایی توسط یک دستگاه الکترونیکی پیچیده‌ی کوچک تحریک شده و حلزون گوش در گوش درونی کاشته می‌شود. این جراحی در افراد ناشنوا، باعث بهبود یافتن حس شنوایی می‌شود.

2.رینولوژی

درمان تمام جوانب سینوس و اختلالات بینی شامل عفونت، آلرژی، تومورها و بیماری‌های التهابی. تومورهای نادر قاعده‌ی جمجمه مثل تومورهای غده‌ی هیپوفیز نیز توسط این متخصصین جراحی می‌شود.

3.لارینگولوژی

درمان اختلالات و بیماری‌های گلو و حلق، مثل مشکلات صدا (شامل خشونت صدا)، گره تارهای صوتی و سرطان.

4.جراحی سر و گردن

درمان بیماری‌های بدخیم و خوش‌خیم گردن و سر، شامل غدد بزاقی، لنفی، پاراتیروئید و تیروئید

5.جراحی قاعده‌ی جمجمه / نوروتولوژی

درمان اختلالات نورومای آکوستیک و قاعده‌ی جمجمه

6.پلاستیک صورت

جراحی‌های زیبایی شامل پیناپلاستی (اصلاح گوش‌های برجسته)، رینوپلاستی (اصلاح و بازسازی عملکرد، شکل و ظاهر بینی) و بازسازی نقایص صورت نیز جزئی از کار این پزشکان می‌باشد. همچنین این نوع جراحی‌ها ممکن است توسط جراحان پلاستیک دهان، فک، دندان و صورت نیز انجام گیرد.

7.جراحی تیروئید و پاراتیروئید

درمان و تشخیص تومورهای پاراتیروئید از طریق جراحی

8.کودکان

همان‌طور که اطلاع دارید برخی بیماری‌های مربوط به گوش، حلق و بینی مادرزادی بوده و در سنین پایین باید درمان شوند. این درمان‌ها شامل طیف وسیعی از اقدامات مثل جراحی سر و گردن، کاشت حلزون و دیگر دستگاه‌های شنوایی قابل کاشت و درمان بیماری‌های نادر مثل آرترزی کوآن ( در این بیماری توسط استخوان یا بافت، پشت مسیر بینی دچار انسداد می‌شود) هستند.

تجربه و مهارت درزمینهٔ گوش و حلق بینی

واقعیتی مبنی بر این وجود دارد که به هر میزانی که فرد تحصیلات و مطالعه داشته باشد تا وقتی‌که قادر نیست به‌طور عملی اقدامی انجام دهد فایده‌ای ندارد؛ به این معنا که تا زمانی که دانش کسب کرده را به مرحله عملیاتی نتوان رساند اندکی ارزشی ندارد. در این خصوص تجربه پزشکان متخصص شامل تجربه علمی و عملی می‌گردد. در گام نخست ضروری است سابقه علمی یک پزشک را به‌منظور یافتن بهترین پزشک متخصص بررسی کرد. یکی از نشانه‌های اصلی در داشتن تجربه علمی قوی یک پزشک، داشتن بورد پزشکی است.

 


 

دکتر فرامرز معماری فوق تخصص جراحی گوش و قاعده جمجمه از آمریکا، با داشتن مهارت و تجربه می‌تواند به شما درزمینهٔ درمان انواع بیماری‌های گوش و حلق و بینی کمک کنند ازجمله تجربه‌ها و سوابق کاری این پزشک:

  • فوق تخصص اتولوژی و نورواتولوژی (جراحی گوش و قاعده جمجمه) از دانشگاه میامی ایالت فلوریدا امریکا
  • از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران
  • فوق تخصص اتولوژی و نورواتولوژی بیمارستان عرفان
  • فوق تخصص اتولوژی نورواتولوژی بیمارستان روتوروا نیوزلند
  • عضو هیات بررسی‌کننده مقالات در مجلات گوش و حلق و بینی اروپا، ایران و ترکیه

وجدان کاری و اخلاق حرف‌های

زمانی که پزشک متخصص دانش لازم را در جنب مهارت کافی برای پیاده‌سازی دانسته‌هایش دارد، بایستی مهم‌ترین نکته را در شغل و فعالیت خود در نظر بگیرد و آن این است که برای همه چه ترک باشند چه لر چه خارجی چه ایرانی، به‌طور مساوی انرژی و زمان بگذارد، مبادا ملاحظات ما اقتصادی و مالی موجب متفاوت شدن میزان توجه به بیماران باشد.

رضایت بیماران

در نظرات بیماران نتیجه تجربه و علم متخصصین در نمونه جراحی‌های آن‌ها قابل‌رؤیت است. رضایت از نتیجه درمان، رضایت از شیوه برخورد و پیگیری پزشک متخصص و میزان توجه به سلامتی بیمار بیش از توجه به سایر مسائل مثل امور مالی ازجمله نظرات بیماران درباره یک پزشک است. یک متخصص خوب باید به خواسته‌های بیمار و حرف‌های او توجه کند و در تمامی مراحل درمان، فرد را در جریان فرآیند کار قرار دهد.

شما می‌توانید به نمونه جراحی‌های دکتر فرامرز معماری متخصص گوش، حلق و بینی – جراح سر و گردن مراجعه نمایید یا از بیماران حاضر در مطب در رابطه با رضایتشان از پزشکی که انتخاب کرده‌اید سوال بپرسید، این روش کمک بسیاری به شما در انتخاب پزشک می‌کند.
 


 

مواردیکه متخصص گوش و حلق و بینی درمان می‌کنند

1.گوش

متخصص گوش و حلق و بینی می‌توانند به درمان پزشکی و جراحی از دست دادن شنوایی، اختلالات تعادل، صدای وزوز در داخل گوش، عفونت گوش، درد در عصب صورت و جمجمه اقدام ‌نماید. آن‌ها همچنین می‌توانند اختلالات مادرزادی داخلی و خارجی گوش را کنترل و مدیریت کنند.

2.بینی

یکی از مهارت‌های یک متخصص گوش و حلق و بینی، درمان عارضه‌های مربوط به حفره بینی و جراحی هم‌زمان سینوس و پولیپ می‌باشد. وی سینوزیت، اختلالات بویایی، آلرژی‌ها، پولیپ ها و انسداد بینی به دلیل انحراف تیغه بینی را تشخیص داده و برطرف می‌نماید؛ همچین این متخصصان درزمینهٔ اصلاح بدفرمی‌های بینی و ظاهر آن نیز از مهارت بالایی برخوردار هستند.

3.گلو

در خصوص درمان بیماری‌های حنجره، قسمت بالایی دستگاه گوارش و مری و اختلالات صدا و بلع نیز متخصص گوش و حلق و بینی تخصص دارد.

4.سر و گردن

در ناحیه سر و گردن و در خصوص بیماری‌های عفونی اعم از تومورهای خوش‌خیم و بدخیم سرطانی، متخصص گوش و حلق و بینی آموزش می‌بیند؛ همچنین درباره ترمیم آسیب‌دیدگی صورت و ناهنجاری‌های این ناحیه نیز مهارت‌هایی را کسب می‌کنند. جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی در ناحیه گوش و حلق و بینی می‌تواند توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی انجام شود.

5.خواب

در نحوه زندگی روزمره، کیفیت خواب شبانه و طریقه نفس کشیدن در طول مدت خوابیدن، تأثیر چشمگیری دارد. درمان اختلالات خواب و مشکلات تنفسی که در حین خوابیدن به وجود می‌آیند، انسداد بینی و مجاری تنفسی، خروپف، آپنه خواب و موارد دیگر می‌تواند توسط متخصصان گوش و حلق و بینی انجام شود.

6.جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت

به دلایل مختلفی مثل جراحات ناشی از تصادف، نقص در هنگام تولد و یا عوارض جانبی برخی از درمان‌های پزشکی آسیب‌دیدگی صورت ممکن است به وجود بیاید و تأثیر منفی در اعتمادبه‌نفس فرد بر جای گذارد. متخصصان گوش و حلق و بینی می‌توانند به کمک جراحی پلاستیک صورت، افتادگی پلک، شکاف کام، فلج صورت، ریزش مو، جراحی اتولوژی، بازسازی تروما، بازسازی پس از درمان سرطان سر و گردن و ترمیم جراحی‌های پیشین صورت را انجام دهند.

7.اطفال

کودکان و اندام رو به رشد آن‌ها اکثرا نیاز به توجه ویژه‌ای دارند. متخصصان گوش و حلق و بینی نقایص مربوط به ناحیه سر و گردن در هنگام تولد، تاخیر در رشد این ناحیه، عفونت لوزه و آدنوئید، عفونت گوش، مشکلات مجاری تنفسی و هوایی، آلرژی و آسم و موارد دیگر مرتبط به این نواحی را در اطفال درمان می‌کنند.
 


 

علائم و درمان‌ بیماری‌های گوش، حلق و بینی

در بیمارهای که مرتبط با گوش، حلق و بینی هستند، بیماران از مشکلات شنوایی رنج برده و درد شدید و یا وزوز و انسداد گوش را بسته به نوع بیماری خود احساس می‌کنند.بیمارانی که دچار مشکلات گوش، حلق و بینی هستند می‌توانند با مشکلاتی همچون خروپف، اختلالات سینوسی، واکنش‌های آلرژیک و یا از دست دادن حس بویایی به متخصص مراجعه کنند. بیماران در برخی موارد خاص، به مشکلات حلق یا حنجره نیز دچار می‌شوند. این بیماری‌ها می‌توانند مشکلاتی را در تنفس، بلع، سرگیجه و یا حتی تورم غیرطبیعی به دنبال داشته باشند. فلج صورت نیز از موارد دیگری است که برخی از بیماران مبتلا به این مشکلات از آن رنج می‌برند.

به‌طورکلی موارد آورده شده در زیر، از رایج‌ترین علائمی هستند که منجر به مشاوره با جراح گوش، حلق و بینی می‌شوند:

  • اوتالژی یا گوش‌درد
  • هایپوآکوزیس یا از دست دادن شنوایی
  • سرگیجه، انسداد یا وزوز گوش
  • خروپف
  • هایپوسمی یا از دست دادن حس بویایی
  • مشکل در بلع
  • مشکلات حلقی و به سبب آن مشکل در تنفس
  • گرفتگی یا دیسفونی، تغییر صدا
  • فلج صورت

دکتر گوش و حلق و بینی چه جراحی‌های را انجام می‌دهد؟

علاوه بر تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به گوش، حلق و بینی، دکتر گوش برخی از جراحی‌های مهم را نیز انجام می‌دهد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه برایتان شرح داده‌ایم:

 

 

1.بلفاروپلاستی

این جراحی به معنای ترمیم افتادگی پلک است که در آن پوست، عضله یا چربی اضافی که ممکن است در بینایی فرد اختلال ایجاد کند، حذف می‌شود. هدف از این جراحی، اغلب به دلیل زیبایی است و بیماران به ندرت بستری می‌شوند.

2.جراحی آندوسکوپیک سینوس‌ها

این جراحی توسط متخصص گوش و حلق و بینی اغلب جهت درمان بیماری‌های التهابی سینوس و عفونی مثل پولیپ یا سینوزیت مزمن انجام می‌گیرد. امکان بررسی و جراحی سینوس‌ها از طریق حفره‌های بینی و با استفاده از ابزاری به نام آندوسکوپ فراهم می‌شود. سپس علل انسداد سینوس‌ها با بهره‌گیری از سایر ابزارهای جراحی از بین برده می‌شود. این روش جراحی می‌تواند تحت بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی انجام پذیرد.

3.نمونه‌برداری از ضایعه مشکوک و حذف آن

در این عمل، ابتدا جهت شناسایی کردن تومورها و ضایعات مشکوک، جراح ابتدا اقدام به نمونه‌برداری یا بیوپسی می‌کند. در هر نقطه از بدن ممکن است تومور یا ضایعه ایجاد شوند و برای تشخیص و درمان مناسب، نمونه‌برداری یک امر ضروری محسوب می‌شود. اغلب توده‌های مشکوک و یا ضایعات کوچک موجود در سطح پوست، در محیط درمانگاه یا کلینیک و با بی‌حسی موضعی درمان می‌شوند.

4.جراحی پلاستیک صورت

هدف از انجام جراحی پلاستیک صورت می‌تواند زیبایی یا ترمیم باشد. متخصصان گوش ،حلق و بینی قادر به ترمیم آسیب‌های ناشی از تصادفات، ناهنجاری‌های مادرزادی مثل شکاف کام یا جراحی قبلی یا سرطان پوست هستند. همچنین این پزشکان می‌توانند با استفاده از جراحی یا تزریق داروهایی خاص مثل بوتاکس، چین‌وچروک صورت را  نیز برطرف نمایند.

5.تعبیه کردن  لوله میرینگوتومی در داخل پرده گوش

برای آن دسته از افرادی که به دلیل تجمع مایع در پشت گوش، کاهش شنوایی یا عفونت‌های مکرر گوش میانی را تجربه می‌کنند، برای خارج کردن مایع از گوش میانی، داخل پرده گوش توسط جراح لوله‌ی میرنگوتومی یا T-tube گذاشته می‌شود. این لوله هم می‌تواند هم به صورت کوتاه‌مدت و هم به صورت بلندمدت باشد. در این روش جراحی، برای کاهش دادن فشار ناشی از تجمع مایعات در پشت پرده گوش، برش کوچکی در آن توسط متخصص گوش و حلق و بینی ایجاد می‌شود و در داخل برش ایجاد شده، لوله مخصوص یا T-tube قرار می‌گیرد.

6.جراحی گردن

جراحی گردن نیز ازجمله جراحی‌های هست که می‌تواند توسط پزشک گوش انجام گیرد. در این جراحی تحت بیهوشی عمومی، غدد لنفاوی یا توده‌های سرطانی از گردن برداشته می‌شوند. قابل ذکر است که شدت جراحی بستگی به نوع سرطان دارد.

7.سپتوپلاستی

سپتوپلاستی نیز تحت بیهوشی عمومی و جهت اصلاح انحراف سپتوم یا تیغه بینی انجام می‌گیرد.در این جراحی، پوشش مخاطی داخلی مجرای بینی و سپتوم توسط متخصص گوش و حلق و بینی، از استخوان و غضروف‌های زیرین جدا شده و انحراف تیغه بینی صاف می‌شود.

6.جراحی برای  آپنه انسدادی خواب (OSA) یا همان  خروپف

برای خروپف و OSA، پزشکان گوش و حلق و بینی، چندین راه‌حل جراحی دارند. آن‌ها می‌توانند آن بافت نرم‌کامی را که بیش‌ازاندازه نرمال بزرگ شده و در راه‌های هوایی مشکل انسدادی به وجود آورده را از بین ببرند تا از این طریق راه هوایی باز شده و تا حد زیادی مشکل خروپف درمان شود.

چگونه می‌توان به یک پزشک متخصص خوب مراجعه کرد؟

در حقیقت یافتن یک متخصص خوب درزمینهٔ گوش و حلق و بینی کار سختی نیست و با کمی تحقیق و پرس‌وجو در فضای مجازی و اینترنت می‌توان به‌راحتی با تخصص و میزان تجربه بسیاری از پزشکان آشنا شده و بنا بر تحلیل‌ها و بررسی‌های خود یکی از آن‌ها را با صلاحدید خود برگزید. البته پیشنهاد دکتر فرامرز معماری به شما این است این گزینش را عجولانه انجام نداده و اندکی برای تحقیق و بررسی زمان بگذارید تا نتیجه کار موفقیت‌آمیز باشد.
 


 

خصوصیات که یک متخصص گوش و حلق و بینی باید داشته باشد

  • آگاهی کامل پزشک ENT از بیماری‌هایی مرتبط به گوش و حلق و بینی
  • اولویت قرار دادن سلامت و رضایت بیماران را.
  • پاسخ به‌تمامی سوالات بیماران باصداقت و صبوری
  • در صورت نیاز به جراحی، دکتر گوش و حلق و بینی بایستی بیمار را در جریان مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی قرار دهد، چرا که رعایت این نکات درنتیجه نهایی تأثیرگذار هست.

سخن پایانی

در این نوشتار سعی کردیم بسیاری از معیارهایی که برای انتخاب یک پزشک متخصص خصوصا متخصص گوش و حلق و بینی وجود دارد را بیان کنیم؛ بکار گیری این معیارها یقینا تا حد زیادی می‌تواند به شما را کمک کند. هرگز نباید در گزینش پزشک اهمال‌کاری کرد زیرا که پزشک خوب تضمین کننده نیمی از موفقیت پروسه درمان است و تا حد زیادی دل‌نگرانی و دغدغه ما را در خصوص نتیجه روند درمانی از بین می‌برد. هم چنین سعی کردیم اطلاعات کامل و جامعی را از وظایف و تخصص‌های یک پزشک گوش در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که میدانید گوش‌ها یک عضو حیاتی بدن هستند که از طریق لوله‌های به مجرای هوایی نیز وصل می‌شوند؛ بنابراین ایجاد اختلال در این عضو می‌تواند مشکلاتی را در تنفس نیز ایجاد نماید. علاوه بر این‌ها، گوش‌ها علاوه بر وظیفه مهم شنیداری، نقش مهمی را نیز در ایجاد تعادل بدن ایفا می‌کنند.

پس با توجه به موارد گفته شده در فوق، شما نباید علائم و نشانه‌های موجود در گوش‌هایتان را نادیده بگیرید و هرچه زودتر باید نسبت به درمان آن از یک پزشک متخصص مشاوره دریافت نمایید.

 


 

سوالات متداول بهترین دکتر گوش

یک دکتر گوش متخصص چه بیماری های را میتواند درمان کند؟

بیماران مبتلا به اختلالات گوش، شنوایی، تعادل، بینی، سیستم تنفسی، سر و گردن به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی ارجاع داده می شوند. متخصص گوش و حلق و بینی مسئول درمان بیماری های گوش، بینی، گلو و اندام های مرتبط در ناحیه سر و گردن است.

چگونه می‌توان به یک متخصص خوب گوش، حلق و بینی مراجعه کرد؟

همان طور که گفته شد در حقیقت یافتن یک متخصص خوب درزمینهٔ گوش و حلق و بینی کار سختی نیست و با کمی تحقیق و پرس‌وجو در فضای مجازی و اینترنت می‌توان به‌راحتی با تخصص و میزان تجربه بسیاری از پزشکان آشنا شده و بنا بر تحلیل‌ها و بررسی‌های خود یکی از آن‌ها را با صلاحدید خود برگزید.

یک متخصص گوش و حلق و بینی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

1.آگاهی کامل پزشک ENT از بیماری‌هایی مرتبط به گوش و حلق و بینی، 2.اولویت قرار دادن سلامت و رضایت بیماران را. 3.پاسخ به‌تمامی سوالات بیماران باصداقت و صبوری 4.در صورت نیاز به جراحی، دکتر گوش و حلق و بینی بایستی بیمار را در جریان مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی قرار دهد، چرا که رعایت این نکات درنتیجه نهایی تأثیرگذار هست.

چگونه می توانم روزهای کاری متخصص گوش، حلق و بینی(ENT) را ببینم؟

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت خود با بهترین دکتر فوق تخصص گوش چه به صورت آنلاین چه به صورت حضوری با شماره 02122360486 تماس حاصل فرمایید.

زمینه‌های که در آن‌ها متخصصان گوش حلق و بینی می‌توانند فوق تخصص اخذ کنند را برشمارید؟

1.اوتولوژی 2.رینولوژی 3.لارینگولوژی 4.جراحی سر و گردن 5.جراحی قاعده‌ی جمجمه / نوروتولوژی 6.پلاستیک صورت 7.جراحی تیروئید و پاراتیروئید 8.کودکان

وظایف دکتر متخصص گوش - حلق و بینی(ENT) چیست?

متخصصین گوش و حلق و بینی در زمینه های گوش، دهان، حلق و بینی آموزش دیده اند. متخصص گوش و حلق و بینی علاوه بر تمرکز بر سیستم تنفسی، بیماری های حنجره، سینوس ها، ساختارهای صورت و گردن را نیز کنترل می کند. دکتر متخصص گوش و حلق و بینی دوره های علوم ارتباطات شامل گفتار و شنوایی درمانی را نیز گذرانده است. وظایف متخصص گوش به نوع بیماری و تخصص اضافی آن‌ها بستگی دارد.

منظور از پزشک ENT چیست؟

به آن دسته از پزشکانی که پس از گذراندن دوره 7ساله ، پزشکی عمومی خود را اخذ نموده و در زمینه درمان و تشخیص بیماری هایی ؛ مانند اختلالات گوش، بینی، گلو ، سر و گردن تخصص گرفته اند، بهترین متخصص گوش و حلق و بینی یا پزشک ENT می گویند.

4.9/5 - (78 امتیاز)

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.


آخرین های وبلاگ

کلیه حقوق این سایت برای دکتر فرامرز معماری محفوظ می باشد.